Hliníkové disky pomaly ale isto víťazia nad plechovými
Z hľadiska našich automobilov a ich kolies to spravidla nie sú len pneumatiky, ktorým sa oplatí venovať pozornosť. Dôležité je tiež to, na aký disk ich vlastne chceme obuť. Pretože dnes máme na výber vo všeobecnosti dva typy diskov. A to konkrétne staré známe plechové alebo modernejšie hlinikove disky, ktorým sa ľudovo zvykne vravieť aj elektróny.
Teda akýsi všeobecný názor na obe z týchto možnosti bol načrtnutý. Stará overená klasika za relatívne nízku cenu, to sú „plecháče“, na druhej strane však elektróny poskytujú viditeľne viac štýlový, elegantný a moderný dizajn, s ktorým vizuálnu stránku vášho auta jedine vylepšíte, čo sa žiaľ nedá povedať o prvej možnosti. Modernejšia voľba sa ale dokáže postarať tiež o lepšie jazdné vlastnosti, pretože disky z hliníku sú spravidla ľahšie, respektíve hliník má nižšiu hmotnosť.
- Ale nemyslite si, elektróny neslúžia len ako „módny hit“. Tým, že sú ľahšie vyvíjajú pri jazde menší tlak, čím sa napríklad podpisujú na úspore pohonných hmôt. Tiež poskytujú zmienené lepšie jazdné vlastnosti a menej sa opotrebujú.
Najväčšie nevýhody plechových diskov
Plechové disky sú naopak ťažšie, čo sa v istých smeroch pod jazdné vlastnosti podpisuje negatívne. Takisto je to ich dizajn, ktorý síce má byť univerzálny, ale ak vlastníte moderný a logicky aj drahší typ auta, v takomto prípade ho dokážu „plecháče“ pošpatiť. Ak vám tento efekt vadí, tak prakticky zostávate odkázaní na drahšie, ale štýlovejšie elektróny.
Je zaujímavé vidieť, že niekedy vo všeobecnosti platilo pravidlo „plechové cez zimu a hliníkové len cez leto“, ale tento ľudový zákon zaniká. Disky zo zliatiny hliníku sa totiž osvedčili aj cez zimu a skôr záleží na osobných preferenciách či názoroch. Každopádne to vyzerá tak, že tieto modernejšie disky tlačia „staré dobré plecháče“ do zabudnutia.