Angažovaní návštevníci webu ho dokážu posunúť vpred
Množstvo webových stránok v súčasnosti nedovoľuje užívateľovi navštíviť ich všetky, a už vôbec nie cielene. Za úspešný web môžeme považovať ten, ktorý má zaistenú dostatočnú návštevnosť. Podmienkou však je, aby táto návštevnosť nebola náhodná a chaotická, a tiež by meradlom nemali byť iba počty ľudí. Snahou pozorovateľa je, aby na stránku Seolight zavítali ľudia, o ktorých má v prvom rade on sám záujem, nejde mu o zblúdených náhodných návštevníkov, ktorí si stránku pozrú iba jednodrázovo, opustia ju a hneď na ňu aj zabudnú.
Pri každej reklame ide o to isté: vzbudiť záujem zákazníkov a byť iný, odlišný ako ostatní, čo produktu či službe zaistí veľký záujem. To isté platí aj pri presadzovaní webových stránok u zákazníkov. Zaistiť sledovanosť, ktorá bude efektívna a stabilná, si vyžaduje taký počin, ktorým vzbudíme vo verejnosti nefalšovaný záujem. Možnosťou je ponúknuť ľuďom taký podnet, ktorý ich k webu bude priťahovať stabilne. Výbornou možnosťou je dať ľuďom šancu, aby sa oni sami mohli na všetkom spolupodieľať. Mnohé weby sa spoliehajú na copywriting či linkbuilding alebo ich kontrolu, no veľmi účinnou je propagácia a správne zvolené kľúčové slová. Ale k úplnej dokonalosti chýba ešte niečo navyše.
Tou povestnou čerešničkou na torte by mohol byť blog, ktorý si založí majiteľ na svojom webe. Doterajšie skúsenosti hovoria o záujme návštevníkov webu mať možnosť podieľať sa na jeho spravovaní a zároveň ich priťahuje skutočnosť, že sa na ňom môžu vyjadriť. Napríklad k samotnému obsahu jednotlivých webov či k hocijakej téme, ktorá ich zaujíma. Tieto možnosti blogu k nemu prilákajú nielen potenciálnych autorov, ale aj množstvo čitateľov s rovnakými či podobnými názormi a záujmami, ktorí vyjadria svoj názor a zároveň aj nakúpia. Weby sa snažia ponúkané tovary či služby aj predávať, a preto aj táto skutočnosť môže jednotlivým webom pomôcť pri získavaní pozícií v priestore internetových vyhľadávačov.
Je nad slnko jasné, že weby žijú práve vďaka blogom a tento fakt nemôže internetovým vyhľadávačom uniknúť, čo potvrdzuje, návštevnosť a pozíciu webu majú v rukách angažovaní návštevníci.